Zauberin
Administrator
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: tam gdzie wzrok nie sięga
|
Wysłany: Czw 20:36, 12 Lip 2007 Temat postu: Zasady Forum |
|
|
§1 Ogólne
Rejestracja na forum jest przywilejem, pamiętaj jednak, że może on zostać odebrany w każdej chwili. Zależy nam, by Wasze wizyty na Forum planetx były dla każdego przyjemnością, a kontakt z innymi graczami i administracją opierał się na wzajemnym szacunku. Forum zostało stworzone z myślą o graczach i dla graczy, którzy potrafią docenić wysiłek i pracę innych. Wiele kwestii reguluje ten właśnie spis zasad. Od niego zacznij korzystanie z forum, czytając wszystko dokładnie, a zajdziesz daleko
I. Nieznajomość regulaminu
Każdy użytkownik, rejestrując się, jest zobowiązany do zapoznania się z niniejszym regulaminem. Jego nieznajomość nie będzie powodem do zmniejszania kary w przypadku jego złamania.
II. Równość wobec zasad
Niniejszy regulamin odnosi się do każdego użytkownika forum, zarówno zwykłych użytkowników jak i członków planetx Teamu. Członkowie planetx Teamu jednak, z racji wykonywania pracy wolontaryjnej, mają wobec niektórych zasad pewne ulgi
III. Multikonta
Każdy użytkownik zobowiązany jest do korzystania tylko z jednego konta. Multikonta na forum są niedozwolone i mogą prowadzić do udzielenia bana na forum. W szczególności dotyczy to osób próbujących podszywać się pod innych, a zwłaszcza członków Teamu planetx.
Założenie drugiego konta jest dozwolone tylko wtedy, gdy użytkownik dostał bana stałego na dotychczasowe konto. Zabronione jest zakładanie następnych kont w czasie bana czasowego.
IV. Zmiany
Regulamin może się zmienić w trakcie działania forum. Zmiany wprowadzone w regulaminie zostaną opublikowane z 1 tygodniowym wyprzedzeniem przed ich wprowadzeniem wraz z podaniem daty początku ich obowiązywania.
V. Włamania, szkodliwa działalność
Użytkownicy włamujący się na cudze konta na forum lub działający na szkodę forum (hakerzy) będą surowo karani (ban stały na forum, , ban w grze,).
VI. Dzielenie i handel kontami z forum
Konto na forum od momentu rejestracji może być używane tylko i wyłącznie przez jego założyciela. Dzielenie kont może, ale nie musi prowadzić do udzielenia kary, natomiast handel kontami z forum (wymiana, oddanie, przyjęcie) jest surowo zabroniony.
VII. Decyzje administratora
Administrator forum zastrzega sobie prawo do podjęcia decyzji (akcji) w sprawie dowolnego aspektu Forum planetx bez podania przyczyny. Są to w szczególności:
· usunięcie konta dowolnego użytkownika forum;
· zmodyfikowanie konta dowolnego użytkownika forum;
· zablokowanie lub odblokowanie konta dowolnego użytkownika forum;
· nadanie, usunięcie lub zmodyfikowanie ostrzeżenia nadanego dowolnemu użytkownikowi forum;
· akcje moderatorskie (np. usunięcie tematu lub posta)
· wyłączenie Forum planetx, itp.
Decyzje administratora forum są ostateczne. W przypadku odwołań od owych decyzji należy skontaktować się z danym administratorem i złożyć wyjaśnienia z odpowiednim uzasadnieniem. Jeśli jego zdanie jest niezmienne, dalsza dyskusja i odwołania na temat decyzji są zabronione.
§2 Niedozwolone treści
Forum planetx to forum tematyczne (dla większości działów), gdzie pisanie tematów nastawione jest na komentowanie wydarzeń, sytuacji z gry [link widoczny dla zalogowanych] . Nie tolerujemy więc robienia z niego tablicy ogłoszeń, miejsca, gdzie można pospamować, wyżyć się czy prezentować kontrowersyjne poglądy - od tego są inne fora. Forum to jest przeznaczone dla osób w różnym wieku i to również trzeba mieć na względzie.
I. Ogólne
Na forum (tzn. w postach, tytułach, nickach, avatarach, podpisach, screenach, itd.) niedozwolone jest umieszczanie treści:
a. pornograficznych lub w jakikolwiek sposób nawiązujących do pornografii, innych obscenicznych lub przeznaczonych do oglądu tylko przez osoby pełnoletnie;
b. brutalnych, ukazujących przemoc;
c. - wulgarnych (także wulgaryzmów użytych w formie ocenzurowanej np. gwiazkowanie, przekręcenie liter),
- obrażających użytkowników forum lub inne osoby (np. osoby publiczne),
- zawierających groźby odnoszące się do życia realnego,
Dotyczy to również cytatów z innych postów, wiadomości z gry, bądź innych komunikatorów internetowych (np. Gadu-Gadu) itp.
d. wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej i etnicznej lub innych przejawów dyskryminacji;
e. ukazujących hasła, symbole lub ludzi związanych ustrojami opartymi na dyktaturze, terrorze lub nienawiści (np. faszyzm, nazizm);
f. zawierających jawne reklamy (produktów, usług) przynoszące komuś zyski, zarówno w formie ogłoszeń, jak i ofert handlowych - wymiana, sprzedaż, kupno, (w niektórych przypadkach reklamy nie przynoszące zysków również są niedozwolone), a także wszelkiego rodzaju linków referencyjnych;
g. propagujących alkohol, narkotyki lub inne środki odurzające;
h. innych kontrowersyjnych, naruszających zasady współżycia społecznego, uznanych powszechnie za naganne moralnie lub społecznie niewłaściwe np. prowokowanie, podsycanie wrogiej atmosfery.
II. Związane z planetx
Na forum (tzn. w postach, tytułach, nickach, avatarach, podpisach, itd.) niedozwolone jest umieszczanie:
a. współrzędnych planet (zarówno własnych jak i cudzych); dotyczy także niebezpośredniego przedstawiania współrzędnych w celu ominięcia zakazu;
b. haseł do kont w grze (zarówno własnych jak i cudzych);
c. numer sesji w grze;
d. treści nawołujących do łamania zasad gry, omijania zabezpieczeń gry lub korzystania z bugów.
III. Odpowiedzialność
Obsługa forum nie ponosi odpowiedzialności za istniejące na forum treści, a tym bardziej za materiał, do którego prowadzą zamieszczane na forum linki.
§3 Prowadzenie dyskusji
Forum planetx zostało stworzone specjalnie dla Was z myślą o tym, abyście mogli nawzajem wymieniać się opiniami i prowadzić dyskusje. Zależy nam na opiniach przemyślanych, które przekazują innym użytkownikom Wasze poglądy. Jeśli nawet nie zgadzacie się z nimi, to nie jest to powód do obrażania ich autorów. Zadbajcie o wysoki poziom dyskusji.
I. Zakładanie tematów
Zakładając nowy temat użytkownik forum jest zobowiązany do przestrzegania poniższych reguł:
a. Zabrania się zakładania kilku identycznych tematów w tym samym dziale lub zakładania ich w różnych działach forum (spam). Należy wybrać jedno pasujące forum i założyć tam jeden temat o danej treści.
b. Tytuł tematu musi informować o jego treści. Należy więc unikać uogólniania i starać się przekazać jak najdokładniej to, co mamy do powiedzenia. W szczególności należy unikać tytułów tematów takich jak:
· "Pomocyy!!!"
· "Mam problem";
· "Nie wiem jak to się robi";
· "Mam buga";
· "Co to jest?";
· "Propozycja co do regulaminu";
Przykłady lepiej napisanych tytułów:
· "Pomocy! Ktoś mnie ciągle atakuje";
· "Mam problem ze zdjęciem urlopu";
· "Nie wiem jak wybudować stocznię";
· "Mam buga: znikneły mi rakiety";
· "Co to są grawitony?";
· "Propozycja co do regulaminu: znieść basha";
II. Pisanie postów
Pisząc posty (odpowiedzi lub nowe tematy) użytkownik forum jest zobowiązany do przestrzegania poniższych reguł:
a. Posty nie mogą mieć niedozwolonych treści (§2 Niedozwolone treści)
b. W przypadku zakładania nowego tematu - użytkownik forum powinien przedstawić sytuację/problem czytelnie i rzeczowo, w przypadku udzielania odpowiedzi - nie należy zbaczać z tematu (tzw. offtopic jest niedozwolony).
c. Użytkownicy forum powinni starać się wnieść swoje zdanie do dyskusji, krytykować, ale nie potępiać, mieć szacunek dla cudzych poglądów i nie osądzać gustów innych ludzi.
d. Sprawy prywatne lub wymagające reakcji określonej osoby należy załatwiać przez PW lub maila, apel na forum należy traktować jako ostateczność.
e. Zabroniony jest double posting tj. pisanie jednego postu pod drugim. W przypadku chęci dopowiedzenia czegoś należy użyć opcji "edytuj" (wyjątek: forum "Prezentacje sojuszy").
f. Posty muszą być przejrzyste, ale nie krzykliwe, dlatego zabrania się nadużywania opcji kolorowania, pogrubiania, podkreślania, kursywy, powiększania tekstu. Narzędzia te mają służyć podkreślaniu istotnych informacji lub uwidaczniania nagłówków, a nie jako styl pisania całych postów. Wyjątkiem są raporty wojenne (kolory pozwalają na czytelniejsze przedstawienie raportu) oraz posty i dopiski moderatorów mające na celu zwrócić uwagę osób wypowiadającym się w temacie.
g. Niedozwolone jest wchodzenie w kompetencje moderatorów i zachowywanie się jak dodatkowi członkowie obsługi forum. Odpowiedzi typu "bezsens, proszę moderatora o skasowanie tego tematu", "i po co to piszesz, skoro ten temat już jest!", "temat do zamknięcia" itp. są zatem niedozwolone (o zamknięcie tematu może prosić tylko jego autor). Wskazane jest natomiast zwracanie uwagi moderatorom o nieprzestrzeganiu regulaminu za pomocą opcji "Zgłoś" lub na PW, podając link do problemowego wątku lub postu.
h. Niedozwolone jest floodowanie, a więc niepotrzebne powtarzanie tego samego tekstu "plz plz plz plz", tej samej litery "pomocyyyyyy", znaków interpunkcyjnych "!!!!!!!!!!!!" lub uśmieszków " ". Zakaz ten dotyczy także tytułów tematów.
i. W postach nie należy umieszczać grafik o dużych rozmiarach lub objętości (zamiast [img]link[/img] można podać sam link).
j. Na forum jedynym językiem, jakim należy się posługiwać, jest język polski. Inne języki mogą być wykorzystane tylko do zaprezentowania nazw (np. "Dark Avengers") lub pojedyńczych zdań (np. w sygnaturze "Beware of the heretic, the alien, the mutant").
k. Zabronione jest cytowanie wypowiedzi wulgarnych, obraźliwych lub w jakikolwiek inny sposób łamiących regulamin, a także długich postów oraz tworzenie "piramidek" z cytatów. W takich przypadkach w cytowaniu należy ograniczyć się do konkretnego fragmentu poprzedniej wypowiedzi, do której się bezpośrednio odnosimy.
§4 Avatary (emblematy)
Avatary i ich dobór to ważny element każdego forum, gdyż są one jakby naszymi wizytówkami, a dzięki nim forum staje się żywsze i bardziej zróżnicowane. Mając jednak na względzie wygodę przeglądania tematów oraz to, że nie każdy ma szybkie łącze internetowe, każdy avatar musi spełniać odpowiednie kryteria co do rozmiaru i objętości. Starajmy się wybierać oryginalne avatary tak, aby nie potwtarzały się u kilku użytkowników
II. Wyjątki
Administracja forum zastrzega sobie prawo do nakazu zmiany, usunięcia avatara lub udzielenia ostrzeżenia, jeśli uzna, że mimo spełnionych zasad, obrazek nie nadaje się do użytku na forum.
§5 Nicki (loginy)
Każdy użytkownik zobowiązany jest do korzystania z nicka nie zawierającego niedozwolonych treści (patrz: §2 Niedozwolone treści), nie zawierającego floodu (np. Jasiuuuuuuuuuuu), znaków specjalnych (apostrof, znaki ASCII niewidoczne na klawiaturze) oraz takiego, który nie będzie wprowadzał w błąd innych użytkowników forum (podszywanie się pod innych, a zwłaszcza członków Teamu planetx). Warto wybrać w miarę oryginalnego nicka, a w razie czego poprosić administratora o zmianę.
§6 Kary
Niestety wielu użytkowników forum łamie obowiązujące tu zasady, często z niewiedzy lub złości, czasem umyślnie, czasem niechcący. Staramy się ustalać motywy, jakie kierowały w tym czasie ludźmi i dawać kary adekwatne do czynu, jednak chcielibyśmy robić to jak najrzadziej.
I. System kar
Moderatorzy dysponują zintegrowanym z forum narzędziem do udzielania ostrzeżeń, które są standardową karą za przypadki złamania regulaminu. Ostrzeżenie wysyłane jest w formie prywatnej wiadomości do użytkownika i odnotowywane w jego profilu wraz z linkiem do posta, za który udzielono ostrzeżenie oraz komentarzem do niego. Wraz z nadaniem ostrzeżenia użytkownik może być nominowany przez moderatora do blokady konta, którą nakłada administrator forum. Blokada (ban) konta może być czasowa (1,3,7 lub 14 dni) lub stała. Poniższy schemat przedstawia, jak mają się do siebie ostrzeżenia i bany:
· 1 ostrzeżenie + możliwy dodatkowy ban
· 2 ostrzeżenie + możliwy dodatkowy ban
· 3 ostrzeżenie + możliwy dodatkowy ban
· 4 ostrzeżenie + możliwy dodatkowy ban
· 5 ostrzeżenie + dodatkowy ban
· 6 ostrzeżenie + dodatkowy ban stały
Podsumowując, w przypadku pierwszych czterech ostrzeżeń użytkownik może, ale nie musi, otrzymać bana, zależy to od stopnia popełnionego przez niego wykroczenia. W przypadku piątego ostrzeżenia ban zawsze będzie nałożony. Jeśli przy piątym ostrzeżeniu został nałożony ban czasowy, a nie stały, to przy szóstym otrzyma już bana stałego.
II. Inne kary
Do innych kar udzielanych przez członków obsługi forum należą:
a. Upomnienie jest najlżejszą z kar, dotycząca niewielkich przewinień. Jest to zwrócenie użytkownikowi forum uwagi przez moderatora, że łamie regulamin bez korzystania ze zintegrowanego narzędzia do udzielania ostrzeżeń (a więc bez odnotowania tego w profilu użytkownika). W przypadku niestosowania się do upomnień użytkownik karany jest ostrzeżeniem.
b. Blokada/usunięcie/przeniesienie/edytowanie tematu lub usunięcie/przeniesienie/edytowanie/oceznurowanie posta jest normalną procedurą porządkową stosowaną dodatkowo w przypadku nadawania ostrzeżeń. Gdy przy takim zabiegu nie dostajesz ostrzeżenia, należy samą akcję potraktować jako upomnienie.
Uwaga! Jakakolwiek edycja posta wcześniej zedytowanego (lub ocenzurowanego) przez moderatora czy zmiana dopisków moderatorów jest zabroniona.
c. Zmiana avatara lub sygnatury jest stosowana w przypadku nieprawidłowego rozmiaru, objętości lub treści avatara lub sygnatury. Zmianę taką należy traktować jako upomnienie.
d. Blokada sygnatury uniemożliwia użytkownikowi zamieszczanie jakiegokolwiek podpisu pod postami i stosowana jest w przypadku sygnatur o objętości/rozmiarze wyjątkowo przekraczającym dopuszczane normy lub zawierającym niedozwolone treści.
e. Zmiana nicka stosowana jest w przypadku łamania kryteriów odnoszących się do nicka zawartych w paragrafie: §6 Nicki
f. Ban na IP na forum uniemożliwia logowanie się użytkownikowi z danego IP. Nakładany jest tylko w wyjątkowych przypadkach np. zakładanie multikont na forum przez spamera.
g. Wykluczenie z oferty planetx to najcięższa kara, stosowana w przypadku bug-usingu lub jego propagowania, gróźb odnoszących się do życia rzeczywistego, rozprowadzania pornografii, notorycznego łamania regulaminu forum, mimo wcześniejszych ostrzeżeń oraz banów, zamieszczania niebezpiecznych linków i tym podobnych (zarówno w grze lub forum).
III. Odwołania
W przypadku odwołań co do ostrzeżenia należy w pierwszej kolejności kontaktować się z moderatorem odpowiadając na automatycznie generowaną prywatną wiadmość wysyłaną podczas udzielania ostrzeżenia przez danego moderatora. W przypadku braku rezultatu w rozwiązywaniu problemu można zwrócić się do administratora forum.
W przypadku odwołań lub chęci poznania przyczyny bana na forum, należy skontaktować się mailowo z administratorem forum lub OG.
Zdanie administratora jest ostateczne, w przypadku jego jednoznacznego stanowiska dalsza dyskusja na temat kary jest zabroniona.
IV. Zgłaszanie wykroczeń
W przypadku zauważenia złamania regulaminu przez innego użytkownika forum należy zgłosić to do moderatora danego działu korzystając z jednego z dwóch sposobów:
· Wysyłamy PW (prywatną wiadomość) do moderatora zajmującego się danym działem z opisem problemu i linkiem do problemowego tematu lub posta.
· Piszemy maila do moderatora (kontakt: Kontakt)
W przypadku mniejszych wykroczeń można napisać PW do osoby łamiącej regulamin, aby poprawiła, zmieniła lub skasowała to, co stoi w sprzeczności z regulaminem. Zachowania pseudo-moderatorskie są niedozwolone
Post został pochwalony 0 razy
|
|